24 Kasım 2011 Perşembe

taze fasulyeli bulgur pilavı.....


fasulyeli pilavı
hamsi tava ve mevsim salatasının yanında servis ettim
tarif  ebru'nun mutfağından
zeytinyağı yerine tereyağı kullanabilirsiniz
malzemeler
- 1.5 su bardağı pilavlık bulgur
- 2.5 su bardağı sıcak su
- 300 gr taze fasulye
- 1 adet orta büyüklükte  kuru soğan
- 2 diş sarımsak
- 4 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 demet dereotu
- tuz - karabiber
hazırlanması
- pilav tenceresine zeytinyağı - ince doğranmış soğan ve ince doğranmış sarımsağı koydum
- hafif pembeleştikten sonra - küçük küçük doğradığım taze fasulyeleri ve birazda su ilave ettim(yaklaşık 3 çorba kaşığı) fasulyeler yumuşayıncaya kadar kavurdum
- ayıklayıp yıkadığım bulgur - sıcak su ve tuzu tencereye ekledim
- tencerenin kapağını kapattım - çok kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirdim
- ateşten aldıktan sonra ince doğranmış dereotu ve karabiberi ekleyip biraz dinlendirdim - servis ettim

3 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

En sevdiğim ikililerden :)
Olmazsa olmaz .

Aybige-Kedi Defteri dedi ki...

Diblenin pirinç yerine bulgurla yapılanı. Bulgur kullanmak daha iyi fikirmiş. Ellerinize sağlık.

DATLIM dedi ki...

İki malzemeyide ayrı ayrı severim :) ama birleştirmek aklıma gelmemişti :))) eline sağlık arkadaşım

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...