16 Kasım 2011 Çarşamba

çikolatalı - bademli rulolar.....


çikolatalı baklava gibi
bu çok  lezzetli
kimseye ikram etme bunların hepsini sen ye dedim kendime:)
baklava yufkasının yapraklarının ölçüsü 34x42 - enlemesine 3 eşit parçaya bölünecek
nestle bitter çikolata kullandım
badem yerine  ceviz - antep fıstığı veya fındık kullanabilirsiniz
ayrıca içine bir parça portakal kabuğu rendesi veya çok az tarçın veya çok az gül suyu da ekleyebilirsiniz
çikolata ve bademi aynı ölçüde kullandım isterseniz bademin ölçüsünü bir miktar artırmak iyi olabilir - benim yaptığım gibi
buradan ilham aldım

malzemeler
- 9 yaprak baklava yufkası
- 100 gr bitter çikolata
- 100 gr badem (kabuksuz - tuzsuz)
- 1 çorba kaşığı bal
- eritilmiş tereyağı
- pudra şekeri

hazırlanması
- bademleri kavurdum - doğradım

- çikolatayı benmari usulü erittim - bademler ve balla karıştırdım
-  baklava yufkalarını uzun taraf bana yakın duracak  şekilde tezgahın üzerine yerleştirdim
- ve her yufkayı 3 eşit parçaya kestim

- herbir  ruloda 3 kat yufka kullandım ve ilk iki katın arasına tereyağı sürdüm
- üçüncü kat yufkayı koydum kenarlarda 1 cm boşluk bırakarak çikolatalı karışımdan 1 çorba kaşığı koydum
- sigara böreğinde olduğu gibi kenarları içe katladım - katlı kısımların üstünede tereyağı sürdüm ve sigara böreği gibi sardım

- pişirme kağıdı ile kaplanmış fırın tepsisine yerleştirdim
- ruloların üstlerine tekrar tereyağı sürdüm
- 200 derece önceden iyice ısıtılmış fırında 10 - 12 dakika pişirdim
- pudra şekeri serperek servis ettim

5 yorum:

mutlu exclusive design dedi ki...

yine döktürdün Berrin.. Bu elmalı da güzel olabilir. Elma, tarçın, ceviz, üzüm gibi mesela???

nesrin dedi ki...

Harika bir sey olmus. Ben de bugün tahinlisini denedim. Selamlar Berlinden.

berrin dedi ki...

senem cim
elmalısını muska şeklinde yapmayı düşündüm:)
nesrin
bir arkadaşımın annesi yapıyor tahinlisini çok lezzetliydi selamlar ankara dan:)

lezzettabağı dedi ki...

merhabalar bu tarifin daha farklısını bende yapmıştım ama bunu denemek ve tatmak lazım eminim lezzeti tartışılmaz . aslında sanki uğraştırıcı gibi düşünülse de ben baklava yufkası ile çok farklı güzel şeyleri çok kolaylıkla yapıyorum ve çok övgüler alıyorum. paylaşımın için çok teşekkürler. sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

milföy ile yapardım nefis olurdu baklava yufkası ile kimbilir ne kadar güzel olur ellerine sağlık canım

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...