18 Ekim 2011 Salı

sebze çorbası.......

lezzetli bir çorba
eğer curry seviyorsanız
hardal tohumu her evde bulunmayabilir  - o sebepten obsiyonel
malzemeler
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 3 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 adet küçük soğan ( yemeklik doğranmış)
- 1 adet küçük kırmızı biber ( küçük küp küp doğranmış)
- 1 adet orta boy havuç (rendelenmiş)
- 1 adet büyük patates (rendelenmiş)
- 1 diş sarımsak (ezilmiş)
- 1 adet orta boy kabak (küp küp doğranmış)
- 1 su bardağı mısır (dondurulmuş)
- 5 su bardağı sıcak su
- 2 su bardağı karnıbahar (küçük parçalara böldüm)
- 1 çay kaşığı kimyon
- 1 çay kaşığı zerdeçal
- 1/2 çay kaşığı hardal tohumu (opsiyonel)
- 2 çay kaşığı curry
- tuz
- maydanoz (ince doğranmış)
hazırlanması
- tencereye tereyağı ve zeyinyağını koydum
- soğan ve kırmızı biberi tencereye ilave ettim orta ateşte 4 - 5 dakika kavurdum
- havuç ve kimyonu ilave ettim karıştırdım - 2 dakika daha pişirdim
- zerdeçal
- hardal tohumu
- curry
- ezilmiş sarımsağı ekledim

- rendelenmiş patatesi ekledim karıştırdım - 2 dakika pişirdim
- sıcak suyu ilave ettim - orta ateşte 10 dakika pişirdim

- karnıbaharı ilave ettim
- mısır ve  kabakları ilave ettim orta/kısık ateşte 30 dakika pişirdim
- az el blender ile ezdim ( çok az )
- üstüne maydanoz serperek servis ettim

3 yorum:

beste dedi ki...

bayiliyorum senin ic isitan baharatli yemeklerine, hardal tohumu olan evlerden bizimkide, daha bir onceki gun tatli kabak corbasina tavada patlattigim kisnis ve hardal tohumlarini havanda dovup ekledim:)

berrin dedi ki...

beste
ben baharat seviyorum:)

sarımutfak-hande dedi ki...

besleyici ve güzel
ellerine sağlık canım

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...