26 Ekim 2011 Çarşamba

patatesli çörek.....


her hangi bir beyaz peynir kullanabilirsiniz
eğer fazla tuzlu  ise biraz suda bekletmek iyi olabilir
tuzu az olduğu için yörsan yuvarlak beyaz peynir kullandım
fırın tepsisine yerleştirirken aralarında boşluk bırakmakta yarar var
çayın yanında süper oluyor
malzemeler
- 250 gr un
- 100 gr tereyağı/margarin
- 2 adet orta boy patates (yaklaşık 200 gr)
- 1 adet yumurta
- 100 gr beyaz peynir
- 40 ml süt
- 1 paket instant maya (10 gr yaş maya da kullanabilirsiniz)
- 10 gr toz şeker
- 1 tutam muskat rendesi
- tuz - karabiber
üzeri için malzeme
- 1 adet yumurtanın sarısı
- çörek otu
hazırlanması
- patatesleri haşladım - çatalla ezdim - tuz - karabiber - muskat - sütü ekledim patatesleri püre haline getirdim
- peyniri rendeledim
- büyük bir kasenin içerisine unu eledim - ortasını açtım
- maya - yumurta - beyaz peynir rendesi ve şekeri koydum hamuru yoğurdum
- yumuşamış tereyağı ve patates püresini hamura ekledim yoğurmaya devam ettim
- hamuru streç filme sarıp 30 dakika dinlendirdim
- fırın tepsisini pişirme kağıdı ile kapladım
- hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopardım - yuvarladım - tepsiye aralıklı olarak dizdim
- yumurta sarısına 1 çorba kaşığı su ekledim çatalla çırptım ve çöreklerin üstüne sürdüm
- çörek otu serptim
- 180 derece önceden ısıtılmış fırında 25 - 30 dakika pişirdim

3 yorum:

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

bende yaparım bu şekilde çok lezzetli oluyor ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

bir de çay :))ellerine sağlık

Limon çiçekleri dedi ki...

Ben bunu denerim ya!Ne zamandır peyniri hamurunda olan bir tarif arıyordum.Evreka!Ellerinize sağlık..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...