10 Haziran 2011 Cuma

fırında patlıcan dilimleri....

yapımı basit 
lezzetli ve sağlıklı atıştırmalıkları seviyorum
sütaş marka süzme yoğurt kullanıyorum  - daha az ekşi olduğu için
yoğurtlu karışım cacık gibi

malzemeler
- 2 adet bostan patlıcan
- 1 adet kırmızı biber (közlenmiş)
- 4 çorba kaşığı süzme yoğurt
- 1 adet büyük salatalık
- 3 çorba kaşığı dolusu taze nane (ince dilimlenmiş)
- 1 diş sarımsak
- 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
- 1 tatlı kaşığı toz kişniş
- 1 tatlı kaşığı toz kimyon
- 1/2 tatlı kaşığı kimyon tohumu
- sızma zytinyağı
- tuz
hazırlanması
- bir kasede süzme yoğurt - dilimlenmiş salatalık - ince doğradığım taze nane ve ezilmiş sarımsağı karıştırdım
  buzdolabında  beklettim ( en az 2 saat )


- bir kasede kırmızı biber - kişniş - kimyon - kimyon tohumlarını karıştırdım
- kırmızı biberi közledim - kabuklarını soydum - küp küp doğradım
- patlıcanları yıkadım - yarım cm kalınlığında dilimledim - tuzlu suda beklettim - kağıt havlu ile kuruladım
- fırın tepsisini pişirme kağıdı ile kapladım

- patlıcanları tepsiye dizdim - patlıcanların üstüne baharatlı karışımdan serptim - sızma zeytinyağı gezdirdim
- 250 derece önceden ısıtılmış fırında 7-8 dakika pişirdim
- közlenmiş biber parçalarını patlıcanların üstüne koydum

- yoğurtlu karışımdan birer kaşık biberlerin üstüne yerleştirdim
- servis ettim

12 yorum:

Unknown dedi ki...

off müthiş bişey ellerine sağlık

berrin dedi ki...

teşekkürler bahar:)

mutlu exclusive design dedi ki...

Wow Berrin bu sper gözüküyor. Hem de kızartma olmadan. Sağlıklı ve hemen deneyeceğim.

nesrin dedi ki...

Atistirmaliktan fazla bir sey olmus bu. Bütün gün yiyebilirim.

Şehnaz dedi ki...

resimler süper.lezzeti desen kesinlikle enfes ve hafif..ellerine sağlık

berrin dedi ki...

senem
nesrin
şehnaz
teşekkürler

crispy dedi ki...

fotoğraflar mı yemek mi daha güzel karasızım

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

çok nefis görünüyor,ellerinize sağlık,kabaklada olabilir ama patlıcan çok yakışmış.

Hayatın Tatları dedi ki...

tarifinizi denedim ve yayınladım bile.Kesinlikle süper bir lezzet patlıcan sevmeyen eşim bile 1 tane ile yetinmedi misafirlerimde bayıldılar. ellerinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

Merhaba canım sayfana tesadüfen ulaştım.Patlıcana aşık biri olarak bayıldım ellerine sağlık.Bende bek
lerim sevgiler.

mandalincikmazi dedi ki...

Nefis görünüyor.
ellerine sağlık arkadaşım.
Bunu listeye aldım..

Adsız dedi ki...

Teşekkürler, Fırın durumunda 15 dakika 250 derecede ön ısıtma yaptım, metal tepsiye koyup tepsi kenarlarına dondurulmuş elma dilim patates dizdim, üzerine bir çay kaşığı tuz serpip, sızma yağ gezdirdim, yine 250 derecede 15 dakika pişirdim. Tepside yer kalmadığı için biberleri elle ikiye üçe bölüp tavada sızma yağla ayrıca pişirdim. Üzerlerine kendi yaptığım kıvamlı süzme yoğurttan koydum. Sayenizde tavada yağ ekleye ekleye, etrafa yağ sıçrata sıçrata, yanma durumunu denetleye denetleye pişirmekten kurtuldum. Artık en sevdiğim yemeğim oldu. Ellerinize, emeğinize sağlık. İyi günler dilerim.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...