15 Ekim 2012 Pazartesi

yaban mersinli kolay kek........



bir süredir 
bulabildiğim en doğal buğdaydan - taş değirmende çektirdiğim  unu kullanıyorum
marketlerde satılan tam buğday unlarından biraz farklı  -  hem tadı  hem dokusu hem rengi
bu kış böyle bir deneme yapmayı planlıyorum - bakalım
ama
alışkanlıkları değiştirmek zor:)
siz
beyaz un hatta sade kek un kullanabilirsiniz
kurutulmuş yaban mersini kullandım - tazesi olsa çok daha iyi olur
malzemeler
- 175 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
- 175 gr toz şeker
- 3 adet yumurta
- 200 gr tam buğday unu
- 25 gr toz badem
- 1 adet limon kabuğu rendesi
- 1 paket vanilya
- 1 paket baking powder
- bir kaç damla rom esansı
- 3 çorba kaşığı yaban mersini

hazırlanması
- büyük bir kasede un - toz badem - limon kabuğu rendesi - vanilya - kabartma tozunu karıştırdım
- yumuşak tereyağı - şeker - yumurta ve rom esansını mikserle 2 dakika çırptım
- ıslak malzemeyi kuru malzemeye ilave ettim 2 dakika daha çırptım
- yuvarlak kek kalıbını (22cm ) tereyağı ile yağladım - un serptim
- kek malzemesini kalıba döktüm
- yaban mersinlerini  malzemenin üstüne serpiştirdim - elimle hafifçe üstlerine bastırdım
- çok az toz şeker serptim
- 180 derece önceden ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirdim

8 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis bir kek olmuş...Yaban mersini çok sağlıklı bir meyva,keşke tazesini bulabilsekte devamlı kullanabilsek..

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, Muhteşem olmuş. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Esma dedi ki...

Sizin de Ankara da oturduğunuzu hatırlıyorum benim gibi...Bu unu nerede çektirmiştiniz,bende böyle bir almak isterim mümkün mü acaba???
Benim aldığım yaban mersini daha çok bordomsu ,pembe gibi renkte oluyorlar siz bu yaban mersinini Ankarada nereden aldınız acaba?

Almak için soruyorum eğer uygun bir yerde ise....
Elinize sağlık çok güzel olmuş..
Teşekkürler
Esma

Adsız dedi ki...

Berrin Hanım,
yazan elleriniz dert görmesin..Tarifler çok güzel ve ölçüler birebir tutuyor..Oğlumun okul beslenme saati için sizin güzel tariflerinizi hazırlıyorum ve tabi ki oğlumla beraber eğlenerek yapıyoruz..Ona da afiyetle yemesi kalıyor :))Size çok teşekkür ediyorum..Sevgiyle kalın ve bol bol yazın : ))
Demet

berrin dedi ki...

- nursen teşekkür ederim - bugünlerde marketlerde sık sık taze yaban mersini görüyorum
- fuat bey yorum için teşekkürler
- esma unu tokat ta yaptırdım - bittiği zaman yeniden getirteceğim haberleşelim
yaban mersinini esat caddesinde bir aktardan aldım tabelasında AKTAR yazıyor - yorum için teşekkür
- demet güzel yorumun için teşekkür ederim - ne mutlu bana:))

durutarifler dedi ki...

Nefis nefis bir görüntü.
Bayıldım ellerine sağlık
Sevgiler

Unknown dedi ki...

inanmıyorum aynı şeyleri düşünmüşüz :) ben de babamın ürettiği buğdaylardan özellikle kendim gidip değirmende çektirmek niyeti çok kuruyorum şu sıralar... Zaten içindeki sağlık keke de güzel yansımış, her ne kadar damak tadımız bu lezzete pek bir aşikar olmasa da o alışır zamanla :) eline emeğine sağlık kutluyorum ta yürekten. kal sağlıcakla...

huuuubakbi dedi ki...

http://www.ozderihali.com/page/58 bu hırsız sayfada el emeklerin var çalınıp yayınlanmış sade sen değil hepimiznkileri çalmışlar kendininmiş gibi yayınlıyorlar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...