16 Ekim 2009 Cuma

yeşil biberli dana eti....


tavadaki malzemeyi
iki tahta kaşık yardımı ile karıştırıyorum
birgün
çin lokantalarında olduğu gibi havalı havalı karıştırabilmeyi umut ediyorum
uzakdoğu sosları genellikle fazla tuz
ayrıca tuz ilave ederken dikkatli olmak gerekiyor
ben az tuzlu sevdiğim için ayrıca tuz ilave etmiyorum
malzemeler
- 600 gr dana eti
- 8 adet dolmalık biber
- 1 adet büyük havuç
- 15 gr mısır nişastası
- 50 ml sıvıyağ
- kızartmak için sıvıyağ
etin marinesi için malzeme
- 1 çay kaşığı karbonat
- 2 yemek kaşığı soya sos
- 80 ml sıvıyağ
- 35 gr mısır nişastası
- 1 adet yumurta
- az tuz
yemek sos için malzeme
- 2 çay kaşığı tavuk bulyon
- 1 çay kaşığı tepeleme toz zencefil
- 1 tatlı kaşığı pul biber
- 35 ml light soya sosu
- 2 yemek kaşığı istiridye sos
- 2 çay kaşığı şeker
- 3 diş sarımsak
- 120 ml su
- az tuz
hazırlanması
- dana etini - havucu - dolmalık biberleri ince uzun şeritler halinde(julyen) doğradım
- dana etini çukur bir kaseye koydum
etin marine malzemesinin tümünü etin üstüne ekledim bir iki dakika karıştırdım karışımı dinlenmesi için 2 saat bir kenara koydum
- 15 gr nişastayı 4 yemek kaşığı su ile sulandırdım
- derin bir kızartma tenceresine bol kızartma yağı koydum - kızdırdım etleri 3-4 dakika kızarttım (etleri birkaç seferde kızarttım)
pişen etleri kağıt havlu üstüne çıkarttım
- sarımsakları ince doğradım
- wok tavayı ocağa koydum ve kızdıktan sonra 50 ml sıvı yağ ilave ettim
- daha sonra sırası ile sarımsak - havuç ve dolmalık biberleri ilave ettim biraz karıştırdım
- 120 ml suyu ilave ettim
- kızarmış etleri tavaya ilave ettim bir kaç kez karıştırdım
- yemek sos malzemelerini tavadaki malzemeye ilave ettim karıştırdım
- 1-2 dakika piştikten sonra nişastayı ilave ettim 20- 25 saniye daha karıştırdım
- sıcak olarak servis ettim

3 yorum:

gulsev dedi ki...

Çin usulü eti seviyorum, sizin soslarınız biraz daha farklı kullanılmış, ama footo leziz gözüküyor. Antrikot kullandınız öyle değil mi?
Ellerinize sağlık.
sevgiler

berrin dedi ki...

uyardığın için teşekkür ederim deafmute...
evet antrikot kullandım
çin mutfağının et pişirme yöntemlerini bende seviyorum
tarif quick china dan istedim
verdiler:)
sevgiler

Denise dedi ki...

Bu yemek gerçekten son derece ilahi gözüküyor Ellerinize sağlık

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...