7 Ocak 2008 Pazartesi

elmalı pogaça.....

poğaçaların
fazla
kızarmamasına dikkat edin
malzemeler
- 250 gr margarin / tereyağ (eritilmiş)
- 1 su bardağı yoğurt
- 1 paket kabartma tozu
- alabildiği kadar un
iç malzemesi
- 3 adet orta büyüklükte elma (kabukları soyulup - rendelenmiş)
- 1/2 su bardağı ceviz
- 1/2 su bardağı şeker
- 1 adet portakal kabuğu rendesi
- 1 tatlı kaşığı tarçın
üzeri için
- 1 yemek kaşığı pudra şekeri(tepeleme)
- 1 paket vanilya
hazırlanması
- bir tencerede rendelenmiş elmalar - şeker - portakal kabuğu rendesi
5 dakika pişirilir
- ateşten alınır ceviz ve tarçın ilave edilir
- karıştırılır - bir kenara ayrılır
- büyük bir kasede
- un - yağ - yoğurt - kabartma tozu ile hamur yoğrulur
- hamur kulak memesi kıvamında olacak
- hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınır
- elinizle yuvarlak açıp - iç malzemeden koyup - kapatılır
- yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin
- 180 derece ısıtılmış fırında 20 dakika pişirilir
- pudra şekeri ve vanilyayı bir kasede karıştırılır
- soğuduktan sonra pogaçaların üzerine serpilir

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Elmalı poğaça çocukluğumun lezzetlerinden biridir.Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.

crispy dedi ki...

Bu poğaça benimde çocukluğumun
tadlarındandır.Kokusu bile hala
burnumda.Ara ara yapıyorum,
kayınpederimede annesinin yaptığı
bir tadı anımsatıyor.

Beto

Adsız dedi ki...

Sevgili Berrin,

beni de elmalı kurabiyeler çocukluğuma götürdü..

Ne güsel olurdu okuldan gelip sıcacık çayla yemek :)

eve gidince yapıp yemeli.. eski günleri anmalı :)

ellerine sağlık.

sevgiler
www.misssgibi.com

Feyza Fidan dedi ki...

Süper bir lezzet süper bir görüntü,
Sevgili Berrin elleinize sağlık,
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

bunlar beni baştan çıkarıyor ama olmaz ki nasıl dayanıp nasıl zayıflıycam bennn
sevgilerrr

Adsız dedi ki...

en sevdiğim şeydir elmalı pudra şekerli poğaça ellerine sağlık özlemişim üşengeç edi altın kekden alsın yarın dimi :)

berrin dedi ki...

elmalı poğaca benimde çocukluğumun tatlarından...
kışın tarçın - vanilya vs. kokulu yiyecekleri seviyorum...ama uzun zamandır spor yapmıyordum / başlamak zorunda kaldım...

Tijen dedi ki...

Sevgili Berrin,
Ben de Zerrin'ciğim gibi çocukluğumu hatırlarım elmalı kurabiyeler görünce. Daha bir kaç gün önce annemle konuştuk.

Eya dedi ki...

Sevgili Berrin...

Sayfanı çok beğenerek sürekli takip ediyorum, harkasın.Ellerine sağlık. Ayrıca Brajabanita ve Zeynep'te sayfanı önermişler.Bundan sonra görüşmek isterim ve bana da beklerim.

Sevgiyle kal...

Zehra

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...