18 Haziran 2007 Pazartesi

zeytinyağlı bamya...


bazı sebzelerin şekilleri
çirkin gelir bana
bamya onlardan
ama lezzetlidir

malzemeleri şöyle
- 750 gr bamya
- 1 adet küçük soğan
- 3 - 4 adet orta boy domates
- 2 adet limon
- 1 yemek kaşığı esmer şeker
- 1.5 su bardağı sıcak su
- sızma yağ
- tuz
hazırlanması
- bamyaları temizleyip - limonlu suyun içine koyun
- orta boy bir tencereye
- doğradığınız soğanları
- 2 yemek kaşığı yağ ve 2 yemek kaşığı suyu ekleyin
- bir kaç dakika soğanları kavurun
- domateslerin kabuklarını soyup
- halka halka doğrayın
- tencereye ilave edin
- tuz ve esmer şekeri ilave edin
- 5 dakika pişirin
- 1.5 su bardağı sıcak suyu ilave edin
- bamyaları ve 1 adet limon suyunu ilave edin
- orta ateşte yarım saat pişirin

3 yorum:

Brajeshwari dedi ki...

Bamyaya bayilirim..harika görünüyor..yalniz esmer seker koymasak tad farki olur mu?
ya da neden esmer seker kouyorsun.Daha mi saglikli diye merak ettim berrincim..

berrin dedi ki...

beyaz şekere göre biraz daha fazla
karamalize oluyor...o sebepten tercih ediyorum...

Adsız dedi ki...

Nefis gorunuyor.Ustelik z.yagli ve sapsari pismis.Bu arada arkadaki pilavda gozden kacmiyor.Sevmeyeni cok olan bu sebze bu kadar mi sik sunulur.Davet yemegi olmus.Eline saglik.
Bu arada aradaki o kadar mesafe ye ragmen sectigimiz ayni renk sakiz sardunyasi.Benimkilerde acmak uzere.Ben birde kimsenin almadigi butun kirmizi sardunyalari topladim saticidan.
Onlarda cok tatlilar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...