17 Nisan 2011 Pazar

somon köfte.....

somon balığının
en güzel hallerinden biri
konserve mısır kullandım
somon filetoyu teflon tavada az kızartmak yerine çok az buhar tenceresinde de pişirebilirsiniz
yanında mutlaka bol limonla servis ediyorum
malzemeler
-  500 gr somon balığı ( kılçık ve derisi  temizlenmiş)
-  1/2 su bardağı mısır
-  3 adet taze soğan ( ince doğranmış)
-  3 çorba kaşığı maydanoz (ince doğranmış)
-  1 adet yumurta
-  1 çorba kaşığı tereyağı ( oda sıcaklığında)
-  1/2 su bardağı ufalanmış ekmek içi
-  1 tatlı kaşığı rendelenmiş taze zencefil
-  1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
-  1 tatlı kaşığı soya sos
-  tuz - karabiber
-  galeta unu
-  zeytinyağı (kızartmak için)
hazırlanması
- somon filetoyu teflon tavada kızarttım (her iki tarafını üçer dakika)
- az pişmiş somon etini çok küçük küçük parçaladım
- galeta unu ve zeytinyağı hariç bütün malzemeyi ilave ettim  yoğurdum
- köfte şekli verdim
- iki tarafınıda galeta ununa batırdım
- zeytinyağında kızarttım

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...