3 Mayıs 2009 Pazar

brownie....

çikolata iyidir
zaman zaman iyi gelir
doğru değil tabiki
aslında
her zaman iyi gelir
pişerken üstünde mat bir kabuk oluşuyor
fazla pişirmeyin kuru oluyor
browninin içi macun gibi yapışkan olmalı kek gibi değil
tamamen soğuduktan sonra kesin.....
brownie misafirler için
mehtap ın diyet programını uyguluyorum
ve
son gülen iyi güler diyorum
tarif KANTİN den
malzemeler
- 70 gr bitter çikolata(nestle kullandım)
- 65 gr tereyağı
- 210 gr toz şeker
- 2 adet yumurta
- 120 gr elenmiş un
- 1 çay kaşığı kabartma tozu
- 1 fiske tuz
- 60 gr ceviz / fındık
hazırlanması
-fırını 160 dereceye ayarladım
- 20 cm lik kare kalıbı yağladım
- küçük küçük parçalara ayırdığım çikolataları tereyağı ile birlikte benmaride erittim
(alttaki kapta usulca kaynayan suyun üstüne ikinci bir kap yerleştirdim - o kaba çikolata ve tereyağını koydum - üstteki kabın tabanı altta kaynayan suya değmemeli)
- erimiş çikolataları kabıyla beraber benmariden alıp ılınması için bir kenara koydum
- un - kabartma tozu - tuzu beraber eledim
- şeker ve yumurtaları birlikte çırptım
- erimiş çikolataları yumurtalı karışıma karıştırdım çok az daha çırptım
- karışınca elenmiş toz karışımı ilave ettim sadece malzemeler birbirine karışıncaya kadar karıştırdım
- cevizleri karıştırdım
- önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirdim

12 yorum:

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Ben diyette degilim.. gelebilir miyim?

Bu arada yandaki guller?
Sorulmaz mi yani?...

Tijen dedi ki...

Harikasın Berrin'ciğim! Bu kadar irade sahibi olmak ne güzel değil mi? Kendin için doğru olanı yapmak... Bir süre sonra kilolar verilecek ve herşeyi daha dengeli tüketmeye başlayacağız.

funda dedi ki...

sen tahrik etmeye çalışıyosun ama yok kanmıycam ben:)

zarpandit dedi ki...

yapmaktan keyif almaya baslıyorsun bir süre sonra..tadını aramıyorsun..yani en azından ben oyleyim mutfakta :) kabugu süper gorunuyor.. ;)

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Hımmm bayılırım bana hep romantik bir lezzet gibi gelmiştir..
Ellerine sağlık:))

berrin dedi ki...

mehtap cığım
keyifle bekliyorum
yanında çilek ve dondurma var
güller güzeldi sevgiliden
tijen mesela şimdi bu saatte(24:00)karnım aç - light yoğurtla light süt arasında gidip geliyorum
hayır funda hayır daha zaman var
birgün gelecek balık eti moda olacak ve süper olacak
kabuk kırıntılarının tadına baktım gökçe güzeldi
ne güzel tarif etmişsin pembe tatlar aslında çikolata her zaman romantik bir tat
sevgiler gönderiyorum

Eya dedi ki...

Berrincigim...ben diyet sonrasi denenecek listesine kattim bu muhtesem tadi.Hepimiz gülecegiz insallah...sevgilerimle


zehra

Naile dedi ki...

berrin bir diyet furyasıdır dolanıyor, dün bir göbeğime baktım dedim ben de bir gayret gireyim diyete ama bu sefer sporla birlikte olsun. Dışarı çıkıp yürüyemem belki ama evde birkaç hareket mekik falan çekeyim dedim. Sıkı bir diyet-spor olmasa da işe yarayacağını düşünüyorum. Fazlalık 3-4 kilo bir de minik bir göbek olunca bunlar yeterli gelir umarım.

Kolaylıklar sana da..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Nefis! Ben de diyette değilim, kaldıysa alsam brownieden?

Unknown dedi ki...

Sevgili Berrin ellerine sağlık bayılırım browniye ama yapmak hiç kısmet olmadı henüz hep hazır yedim.

berrin dedi ki...

zehra
saat yine geceyarısı elimde light süt bardağı yazıyorum bu yorumu
başka ne söyleyim
naile
pazar günü
12 km yol yürüdüm
diyet kilo verdiriyor doğru
ama diyet spor bir arada olduğunda
daha iyi hissediyorum kendimi
fazla kilolu sayılmam
amacım birkaç kilo vermek ve daha sağlıklı beslenmek
kolaylıklar hepimize:)
bekliyorum aslı:)
kendimce
senide bekliyorum :)
sevgiler benden

bir demet feslegen dedi ki...

Aynı sınıftayız anlaşılan :) Öğrenciliğimiz bitsin, programı tamamlayalım, ilk deneyeceklerimden bu şahane :)
Sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...