30 Ekim 2009 Cuma

patlıcan ograten....


kızartma
çok az tercih ettiğim bir pişirme yöntemidir
lakin
arasıra
kendime güzellikler yapıyorum
kızartılmış yiyecekler daha lezzetlidir
kızartılmış patlıcanda lezzetlidir....
malzemeler
- 1 kg patlıcan (5 adet)
- kızartmak için yağ
kıymalı harç için malzeme
- 1 adet orta büyüklükte soğan(rendelenmiş)
- 300 gr kıyma
- 2 adet domates(küp küp doğranmış)
- 1 tatlı kaşığı biber salçası
- 1 tatlı kaşığı şeker
- 1 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 fincan su
- maydanoz
beşamel sos malzemesi
- 2.5 su bardağı süt
- 2 yemek kaşığı un(silme)
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- tuz - karabiber
- az muskat rendesi
- 100 gr kaşar peynir rendesi
hazırlanması
- patlıcanları alacalı soydum - önce uzunlamasına ikiye sonra 5 cm kalınlığında doğradım
tuzlu suda bir süre beklettim - kuruladım - pembeleşene kadar kızarttım
- kağıt havlu ile fazla yağlarını aldım
- fırın kabına dizdim
- bir tavada rendelenmiş soğanı kavurdum - kıymaları ekledim 3-4 dakika daha kavurdum
- küp küp doğranmış domatesler - salça - şeker ilave ettim 2 dakika pişirdim
- bir fincan su ilave ettim 5 dakika pişirdim
- doğranmış maydanozları ilave edip karıştırdım
- kızarmış patlıcanların üstüne düzgünce yaydım
- unu tereyağında kavurdum sütü ilave ettim pişirdim tuz - karabiber - muskat rendesini ekledim karıştırdım
- kıymalı harcın üstüne yaydım
- en üste rendelenmiş kaşar peynirleri serpiştirdim
- 180 derece ısıtılmış fırında peynirler kızarana kadar pişirdim

29 Ekim 2009 Perşembe

muhallebili tel kadayıf......


kadayıf soğuk şurup sıcak olacak
birebir aynı olmasada
tarif
kantin den
malzemeler
- 300 gr tel kadayıf
- 120 gr tereyağı
- 50 gr mısır nişastası
- 50 gr pirinç unu
- 2 adet limon kabuğu rendesi
- 3 adet yumurta sarısı
- 300 gr şeker
- 1 lt süt
- tuz
şurup için malzeme
- 300 ml su
- 350 gr şeker
- 1 yemek kaşığı limon suyu
hazırlanması
- süt - 300 gr toz şeker ve bir fiske tuzu orta büyüklükte bir tencerede kaynattım
- mısır nişastası ve pirinç ununu yarım su bardağı su ile karıştırıp erittim(pütür kalmayacak)
- başka bir kapta limon kabuğu rendeleri ile yumurta sarılarını 5 dakika çırptım
- süt kaynayınca nişastalı karışıma birkaç kaşık süt ilave ettim karıştırdım
- sonra nişastalı karışımı ocakta kaynayan süte karıştıra karıştıra ilave ettim
- orta hararetli ocakta devamlı aynı yöne koyulaşıncaya kadar karıştırdım
- çırpılmış yumurta sarılarınıda karıştırarak yavaş yavaş ilave ettim
- sürekli karıştırarak 3-4 dakika daha pişirdim
- ateşten aldım soğumaya bıraktım
- 30 cm çapında bir fırın kabını tereyağı ile yağladım
- tel kadayıfın 1/4 bir kenara ayırdım geri kalan kadayıfı havalandırarak kenarlarından taşırarak fırın kabına yerleştirdim
- ılık muhallebiyi düzgün şekilde kadayıfların üstüne yaydım
- fırın kabının kenarlarından sarkan kadayıfları muhallebinin üstüne doğru çevirdim
- kalan kadayıflarla muhallebinin üstünü tamamen örttüm
- 1 saat soğumaya bıraktım
- fırını 200 derece ısıttım
- kadayıfın üstüne fındık büyüklüğünde parçalar halinde tereyağını serpiştirdim
- kadayıf iyice kızarana kadar pişirdim(nar gibi kızarttım)
-fırından çıkarıp soğumaya bıraktım
- 300 ml su - 350 gr şeker ve 1 yemek kaşığı limon suyu ile şerbet yaptım
- şeker tamamen eriyip şurup koyulaşınca ocaktan aldım
- şurubu yedire yedire kadayıfın üstüne döktüm
- iyice soğuyunca servis ettim

20 Ekim 2009 Salı

nar ve hellim peynirli salata...


hellim peynirin tuzunun gitmesi için önceden suda bekletiyorum
krutonlar için çavdar ekmeği kullandım - istediğiniz ekmekle yapabilirsiniz
sos yoğun - bayağı lezzetli
doyurucu bir salata
malzemeler
- 1 adet marul
- 1 demet tere
- 1 adet rezene
- 200 gr hellim peyniri
- 1 adet nar
- 1/4 kepekli ekmek
- 1 adet limon kabuk rendesi
- yarım diş sarımsak
- sızma zeytinyağı
sos için malzeme
- 1 adet limonun suyu
- 2 yemek kaşığı süzme yoğurt
- yarım diş ezilmiş sarımsak
- sızma zeytinyağı
- 1 tatlı kaşığı dolu dolu bal
- tuz - karabiber
hazırlanması
- marul ve tere yapraklarını yıkadım
- narı ayıkladım
- sos malzemesinin tamamını bir kasede karıştırdım bir kenara koydum
- marulun sadece ortasındaki açık renk yapraklarını kullandım büyük yaprakları elimle birkaç parçaya böldüm küçük yaprakları olduğu gibi bıraktım
- tere yapraklarının saplarını ayırdım sadece yaprak kısımlarını kullandım
- rezeneyi ikiye böldüm ve çok ince doğradım
- bir kasede marul yaprakları - tere ve dilimlenmiş rezeneleri karıştırdım
- kepek ekmeği elimle küçük parçalara böldüm üstüne 2 yemek kaşığı sızma yağ gezdirdim
180 derece ısıtılmış fırında 15 dakika kızarttım
- hellim peyniri dilimledim (15 dilim )teflon tavada kızarttım
- servis yapacağım tabağın içini yarım diş sarımsakla ovdum
- önce marul -tere- rezene karışımını tabağa yerleştirdim
- sırası ile
- narları - limon kabuk rendesini - kızarmış hellim peynirleri ve krutonları yerleştirdim - sosu gezdirerek döktüm servis ettim

19 Ekim 2009 Pazartesi

karnabahar çorbası.....


çorbaları biraz pütürlü seviyorum
diğer türlü biraz mama gibi geliyor
özellikle içine süt konulan tarifler
evde tavuksuyu yoktu bir tane tavuk bulyon ilave ettim
malzemeler
- 1000 gr karnabahar
- 200 ml süt
- 1 adet orta büyüklükte soğan
- 2 adet orta büyüklükte patates
- su/tavuk suyu
- tuz - karabiber
- zeytinyağı
üstü için malzeme
- 50 gr tulum peynir
- 50 gr eski kaşar
- 5 gr kimyon tohumu
- ince doğranmış maydanoz
hazırlanması
- karnabaharların sap kısımlarını kesip attım tuzlu suda haşladım(ezilecek kadar yumuşak olmayacak)
- soğanı yemeklik doğradım yağda soteledim
- patateslerin kabuklarını soydum küp küp doğradım soğana ekledim 5 dakika birlikte pişirdim
- haşlanmış karnabaharları - suyu - sütü ekledim
tencerenin kapağı açık olarak patates yumuşayana kadar pişirdim
- el blenderinden geçirdim(çok az) tuzunu karabiberini ayarladım
- kimyon tohumlarını teflon tavada az kavurdum - havanda dövdüm
- peynirleri rendeledim
- maydanozu ince doğradım
- çorbanın üstüne sırası ile rende peynirleri - kimyon tohumunu - maydanozları serpiştirerek servis ettim

16 Ekim 2009 Cuma

yeşil biberli dana eti....


tavadaki malzemeyi
iki tahta kaşık yardımı ile karıştırıyorum
birgün
çin lokantalarında olduğu gibi havalı havalı karıştırabilmeyi umut ediyorum
uzakdoğu sosları genellikle fazla tuz
ayrıca tuz ilave ederken dikkatli olmak gerekiyor
ben az tuzlu sevdiğim için ayrıca tuz ilave etmiyorum
malzemeler
- 600 gr dana eti
- 8 adet dolmalık biber
- 1 adet büyük havuç
- 15 gr mısır nişastası
- 50 ml sıvıyağ
- kızartmak için sıvıyağ
etin marinesi için malzeme
- 1 çay kaşığı karbonat
- 2 yemek kaşığı soya sos
- 80 ml sıvıyağ
- 35 gr mısır nişastası
- 1 adet yumurta
- az tuz
yemek sos için malzeme
- 2 çay kaşığı tavuk bulyon
- 1 çay kaşığı tepeleme toz zencefil
- 1 tatlı kaşığı pul biber
- 35 ml light soya sosu
- 2 yemek kaşığı istiridye sos
- 2 çay kaşığı şeker
- 3 diş sarımsak
- 120 ml su
- az tuz
hazırlanması
- dana etini - havucu - dolmalık biberleri ince uzun şeritler halinde(julyen) doğradım
- dana etini çukur bir kaseye koydum
etin marine malzemesinin tümünü etin üstüne ekledim bir iki dakika karıştırdım karışımı dinlenmesi için 2 saat bir kenara koydum
- 15 gr nişastayı 4 yemek kaşığı su ile sulandırdım
- derin bir kızartma tenceresine bol kızartma yağı koydum - kızdırdım etleri 3-4 dakika kızarttım (etleri birkaç seferde kızarttım)
pişen etleri kağıt havlu üstüne çıkarttım
- sarımsakları ince doğradım
- wok tavayı ocağa koydum ve kızdıktan sonra 50 ml sıvı yağ ilave ettim
- daha sonra sırası ile sarımsak - havuç ve dolmalık biberleri ilave ettim biraz karıştırdım
- 120 ml suyu ilave ettim
- kızarmış etleri tavaya ilave ettim bir kaç kez karıştırdım
- yemek sos malzemelerini tavadaki malzemeye ilave ettim karıştırdım
- 1-2 dakika piştikten sonra nişastayı ilave ettim 20- 25 saniye daha karıştırdım
- sıcak olarak servis ettim

15 Ekim 2009 Perşembe

üzümlü çörek......

bu ölçüden 18 adet çörek çıktı
ve
çörekler
bayağı büyük
ve
bayağı lezzetli
tehlikeli bir tatlı.....
bu tarz tatlıları
kendi evim için yapmıyorum
sadece
aile büyüklerini ziyarete giderken
çok kaloridir
hamuru sıkı sarmaya dikkat etmenizi öneririm
belki
kullandığım bıçakla alakalı
keserken biraz zorlanıyorum
tepsiye dizmeden elimle şekillerini düzeltiyorum
KANTİN
hamur için malzeme
- 500 gr un
- 15 gr kuru maya
- 60 gr toz şeker
- 150 ml sıcak su
- 150 ml süt
- 1/2 çay kaşığı tuz
- 1 adet yumurta(çırpılmış)
- 80 gr tereyağı
- 1 paket vanilya
içi için malzeme
- 4 yemek kaşığı pekmez
- 50 gr erimiş tereyağı
- 100 gr kuru üzüm
- 1 adet portakal kabuğu rendesi
- 75 gr esmer şeker
üstü için malzeme
- 1 adet çırpılmış yumurta
- 50 gr toz şeker
- 4 yemek kaşığı su
ayrıca toz şeker
hazırlanması
- 125 gr un - 1 tatlı kaşığı şeker ve mayayı karıştırdım
- sütü ve sıcak suyu mayalı karışıma ekledim tahta kaşıkla iyice çırptım(hiç topak kalmayacak)
- mayalı karışımı bir kenarda 20 dakika beklettim
- unun kalanı - şekerin kalanı - tuzu ve vanilyayı karıştırdım
- tereyağını küp küp una karıştırdım
- kabarmış mayalı karışımı ve çırpılmış yumurtayı una ilave ettim yoğurdum
( yapış yapış olmayan gevşek bir hamur olmalı)
- mayalı hamuru yağladığım geniş bir kaseye koydum üstünü streç filmle kapladım iki saat beklettim(hamur iki misline çıktı)
- fırını 200 derecede ısıttım
- çörekleri pişireceğim fırın tepsisini pişirme kağıdı ile kapladım
- kabarmış hamuru unlu bir zeminde 45x30 cm açtım
- sırası ile
önce
- erimiş tereyağını fırça ile sürdüm
- esmer şekeri serpiştirdim
- pekmezi üzerine gezdirdim
- kuru üzümleri ve portakal kabuğu rendesini serpiştirdim
- uzun tarafından başlayarak sıkıca ve eşit kalınlıkta olmasına özen göstererek sardım
- yaklaşık 2.5 cm lik eşit parçalar kestim
- aralarında 1 er cm mesafe bırakarak yağladığım kalıba yerleştirdim
- üstlerine çırpılmış yumurtayı sürdüm ve tepsinin üstünü temiz bir bezle kapattım
ılık bir yerde 15 dakika daha beklettim
- tekrar kabarmış hamurları fırına verdim 15-20 dakika üstleri altın rengi olana kadar pişirdim
- şeker ve suyu karıştırıp biraz kaynattım
- çörekler fırından çıkar çıkmaz sıcak şurubu üstlerine sürdüm ve üstüne toz şeker serpiştirdim
- soğumaya bıraktım soğuduktan sonra tepsiden çıkardım

14 Ekim 2009 Çarşamba

şehriyeli sebze çorbası......


zaman zaman şehriye yerine pirinç ilave ediyorum
taze kişnişi küçük paketlerde satılanlardan (25 gr) alıyorum
yarısını kullandım
hazırda vardı has tavuk suyu kullandım
malzemeler
- 1 adet orta boy patates
- 1 adet küçük havuç
- 1 adet orta boy kabak
- 150 gr ıspanak
- taze kişniş
- 2 yemek kaşığı tepeleme arpa şehriye
- tavuk suyu
- zeytinyağı
- tuz karabiber
hazırlanması
- önce sebzeleri hazırladım
- patates ve havucu rendeledim
- kabağı küçük küpler halinde doğradım
- ıspanağı doğradım
- kişnisi doğradım
- bir tencereye zeytinyağı rendelenmiş patates ve havuçları koydum bir kaç dakika çevirdim
- kabakları ilave ettim bir dakika kadar soteledim
- tavuk suyunu ilave ettim 5 dakika kadar pişirdim
- ıspanakları - kişnişi ve şehriyeyi ilave ettim
- şehriyeler yumuşayana kadar pişirdim
- servis etmeden önce üstüne küçük doğradığım taze kırmızı biber serpiştirdim

3 Ekim 2009 Cumartesi

muzlu kek....

isterseniz biraz tarçın - ceviz
veya
haşhaş tohumu ilave edebilirsiniz
sarı renkli meyvelerin aromalarını seviyorum
muzun kokusunu hissetmek için fazla birşey karıştırmak istemedim
malzemeler
- 100 gr tereyağı
- 1 çay bardağı fındık yağı
- 120 gr esmer şeker
- 250 gr un
- 2 adet olgun muz
- 1/2 su bardağı süt
- 3 adet yumurta
- 1 paket vanlya
- 1 paket kabartma tozu
- 3 yemek kaşığı pudra şekeri
hazırlanması
- 25 cm lik kelepçeli kek kalıbını tereyağı ile yağladım
- tereyağ - fındık yağı ve esmer şekeri krema haline gelene kadar mikserle çırptım
- muzları dilimleyip karışıma ilave ettim çırpmaya devam ettim
- yumurtaların sarı ve beyazlarını ayırdım
- beyazlarını bir çırpma kasesine koydum
- yumurta sarılarını teker teker muzlu karışıma ilave ettim
- sütü ilave ettim
- kuru karışımı birlikte eledim muzlu karışıma ilave ettim az çırptım
- yumurta beyazlarına bir fiske tuz ilave ettim kar gibi olana kadar çırptım
- üç yemek kaşığı pudra şekerini ilave ettim çok az daha çırptım
- muzlu karışımı üç seferde yumurta akı ve pudra şekerli karışıma spatula ile çok az karıştırarak ilave ettim(bir kaç harekette karıştırdım)
- kalıba döktüm
- önceden 175 derece ısıtılmış fırında 45 dakika pişirdim
- yanında ev yapımı cevizli dondurma ile servis ettim

30 Eylül 2009 Çarşamba

karalahana çorbası......


hiç aksatmadan
her yıl
kış ve yaz mevsimi başında
ciddi kararlar alıyorum
daha fazla kitap okumalıyım
daha fazla spor yapmalıyım
daha fazla seyahat etmeliyim gibi
uygulayabiliyormuyum
yoooo
her kış olduğu gibi
bu kışda daha sağlıklı beslenme kararım var
bakalım!!!

1 lt ye yakın su ilave ettim
hazırda tavuk suyu varsa süper olur
malzemeler
- 200 gr karalahana
- 1 adet büyük soğan
- 3 adet patates
- 150 gr kuru börülce
- 1 demet dereotu
- su/tavuk suyu
- zeytinyağı
- pul biber
- tuz - karabiber
- tereyağı
- kırmızı toz biber
hazırlanması
- börülceleri haşladım(geceden ıslattım)
- patatesleri az haşladım(yumuşamasın)- rendeledim
- karalahanaların sadece yapraklarını ince doğradım
- soğanı rendeledim
- zeytinyağında bir iki dakika soteledim
- patatesleri ilave ettim karıştırdım
- sıcak su ekledim
- tuz - karabiber - pul biber ilave ettim- karıştırdım
- kaynayınca börülceleri ilave ettim
- tekrar kaynayınca karalahanaları ilave ettim - karıştırdım
- karalahanalar pişince ocağı kapattım
- ince kıyılmış dereotunu ilave ettim karıştırdım
- tereyağını kırmızı toz biberle erittim çorbanın üstüne gezdirerek servis ettim

domates pilaki....


domatesler bu mevsim çok güzel
ve
her gördüğüm yerden domates aldığım için ev domates dolu....
kullandığım domateslerin toplamı 2 kg kadar
biraz acı süper oluyor
malzemeler
- 3 adet büyük yeşil domates
- 3 adet büyük kırmızı domates
- 15 adet kiraz domates
- 1 adet büyük soğan
- 1 diş sarımsak
- 1 çay bardağı pirinç
- 1 adet kırmızı biber
- 3 dal taze fesleğen
- 1/2 demet maydanoz
- 1 adet karanfil
- 4 adet küp şeker
- tuz
- zeytinyağı
hazırlanması
- biberi közledim - çekirdeklerini çıkardım - ince dilimledim
- domatesleri yıkadım büyüklüklüklerine göre 2 ye yada 3 e yada 4 e böldüm
(büyük kırmızı domateslerin kabuklarını soyarak kullandım)
- soğan ve sarımsağı rendeledim
- maydanozları ince kıydım
- bir tencereye zeytinyağı ve soğanları koydum soğanlar yumuşayıncaya kadar çevirdim
- sarımsağı - fesleğen yapraklarını ilave ettim biraz çevirdim
- piriçleri ilave ettim bir iki dakika çevirdim
- karanfil ve domatesi ilave edip karıştırdım
- tuz - şeker az su ilave ettim
- kısık ateşte pirinçler yumuşayıncaya kadar pişirdim
- dilimlenmiş biberleri ilave ettim karıştırdım
- biraz soğuyunca ince kıyılmış maydanozları ilave ettim karıştırdım
- ılık servis ettim

28 Eylül 2009 Pazartesi

levrek sote.....


bayağı büyük bir levrekti
filetoları üç parçaya böldüm
patates soğumuşsa servisten önce ısıtmanızda fayda var
eğer
uygulayabilirsem
bu kış sık sık balık pişirmek istiyorum
bakalım.......
levrek sotenin
yanında
fırından yeni çıkmış
keten tohumlu çavdar ekmeği vardı
malzemeler
- 1 adet 1.2 kg lık levrek(derisiz fileto çıkarılmış)
- 1 demet pazı
- 2 adet büyük olgun domates
- 1 adet kuru soğan
- 20 gr taze feslegen
- 2 adet defne yaprağı
- 4 adet orta büyüklükte patates
- 1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
- tereyağı
- zeytinyağı
- tuz - karabiber
hazırlanması
- pazıları iyice yıkadım saplarını ve ortadaki kalın damarlarını temizledim
- patateslerin kabuklarını soydum - haşladım - süzdüm
- çatalla çok az ezdim
- sıcakken tuz - karabiber - 1 yemek kaşığı kadar tereyağı ekledim karıştırdım bir kenara ayırdım
- soğanı yemeklik doğradım
- domateslerin kabuklarını soydum blenderden geçirdim
- bir tencerede soğanları yumuşayıncaya kadar çevirdim
- domatesleri ilave ettim
- taze fesleğen ve defne yaprağını ilave ettim
- biraz ılık su ilave ettim 10 dakika kadar pişirdim(tencerenin kapağını kapatmadım)
- defne yapraklarını çıkardım
- biraz tuz - karabiber ilave ettim
- domates sosu soğuyunca el blenderinden geçirdim
- büyük bir tava / yassı bir tencereye zeytinyağı koydum pazıları
bir iki dakika kadar çevirdim
- fileto balıkları pazıların üstüne üst üste gelmeyecek şekilde dizdim
- domates sosu balıkların üstüne gezdirerek döktüm
- karabiber serptim
- yüksek ateşte karıştırmadan pişirdim
- balıklar yarıbeline kadar beyazlaşınca diğer taraflarını çevirdim
- diğer taraflarınıda aynı şekilde pişirdim
- dolmalık fıstıkları az zeytinyağında kavurdum
- servis tabağına alta pazı pazıların üstüne fileto levrekleri yanına patates ve en üste dolmalık fıstıkları serpiştirerek servis ettim

23 Eylül 2009 Çarşamba

krem karamel......

krem karamel
pişirmesini ilk öğrendiğim sütlü tatlı diyebilirim......
daha az yumurta ile nasıl yapabilirim diye geliştirdiğim bir formül
karamel çok çabuk yanabiliyor bayağı kısık ateşte yapıyorum
krem karameller pişerken fırın tepsisindeki suyun kaynamaması için
arasıra soğuk su ilave ediyorum
süte ilave ettiğiniz şekeri kendi zevkinize göre ayarlayabilirsiniz
bu ölçü
7 adet karamel kalıbına fazlası ile yetti
malzemeler
- 850 ml süt
- 4 adet yumurta
- 180 gr şeker
- 1 paket vanilin
karamel için malzeme
- 200 gr şeker
- 2 yemek kaşığı su
hazırlanması
- fırını 200 derecede ısıttım
- 200 gr toz şeker ve 2 yemek kaşığı suyu bir tencerede kısık ateşte karamelize ettim
- karamelize şekeri krem karamel kalıplarının diplerine paylaştırdım
- sütü ısıttım
(ılıktan biraz sıcak olacak -kaynamayacak)
- mikserle çırparak yumurtaları tek tek süte ilave ettim
(mikseri orta hızda çalıştırdım)
- vanilya ve şekeri ilave ettim bir dakika daha çırptım
- kalıpların üstüne sütlü karışımı paylaştırdım
- kalıpları tepsi/fırın kabına yerleştirdim
- fırın kabını kalıpların yarısına gelecek şekilde soğuk su ile doldurdum
- fırının ısısını 175 dereceye düşürdüm
- bir saat pişirdim(üstleri kızarıncaya kadar)
- soğumaya bıraktım
- soğumuş krem karamelleri buzdolabında 10 -12 saat bekledikten sonra servis ettim

17 Eylül 2009 Perşembe

fındıklı kurabiye......

evde
pasta - kurabiye - börek - çörek kokusu seviyorum
aynı zamanda
bereket getirdiğine inanıyorum.....
kurabiye hamurunun biraz sert olması gerekiyor
benim kulladığım yumurtalar çok küçüktü
normal boyutlarda 2 adet kullanmak yeterli olur
bir parça portakal kabuğu rendesi güzel olurdu
lakin
evde portakal olmadığı için koyamadım
malzemeler
- 525 gr un
- 1oo gr fındık
- 75 gr damla çikolata
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 175 gr eritilmiş tereyağı(sıcak olmasın)
- 200 gr toz şeker
- 100 gr esmer şeker
- 3 adet yumurta
- 1 yemek kaşığı toz antep fıstığı
hazırlanması
- fındıkları fırın tepsisine koydum altın rengi olana kadar kavurdum
(aynı işlemi çok kısık ateş ve yanmaz tava kullanarak yapabilirsiniz)
- rondodan geçirdim(un gibi olmasın)
- büyük bir kasede un - kabartmatozu - vanilya - rondodan geçirilmiş fındıklar ve damla çikolatayı karıştırdım
- başka bir kasede toz şeker - esmer şeker eritilmiş tereyağı ve yumurtaları çırptım
- yumurtalı karışımı unlu karışıma ilave ettim yoğurdum
- toz antep fıstığını ilave ettim çok az yoğurdum
- cevizden biraz küçük yuvarlak şekil verdim
- pişirme kağıdı kaplanmış fırın tepsisine dizdim
- önceden 160 derece önceden ısıtılmış fırında 25- 30 dakika pişirdim

16 Eylül 2009 Çarşamba

domates çorbası....



yatılı lise zamanlarımdan kalma
domates çorbası severim
ölçü dört kişiye yetiyor
ve
domates çorbasının en güzel hali diyebilirim
tarif kantin den
malzemeler
- 2 kg olgun domates
- 2 adet büyük kırmızı biber
- 1 adet orta büyüklükte kırmızı soğan
- 6 diş sarımsak(kabuklu)
- taze kekik
- taze fesleğen
- sızma zeytinyağı
- tuz - karabiber
- tavuksuyu
- süzme yoğurt
hazırlanması
- domatesleri yıkadım
- biberlerin çekirdeklerini temizledim uzunlamasını dört parçaya böldüm
- kabuklu diş sarımsaklar - kabuklu soğan - domatesler - doğranmış biberleri bir fırın tepsisine koydum
- üstlerine tuz - karabiber - zeytinyağı gezdirdim
- ellerimle harmanladım (iyice karışsınlar)
- aralarına taze kekik ve fesleğenleri gömdüm
- önceden 200 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık bir saat pişirdim
(domateslerin kabukları yer yer kararıncaya kadar)
- fırından çıkardım - bıraktım biraz soğudular
- soğan ve sarımsakların kabuklarını soydum
- domateslerin kabuklarını soydum
- taze otların saplarını çöplerini temizledim
- tüm malzemeyi çok az el blenderinden geçirdim(çorbaları biraz taneli seviyorum)
- blenderden geçirdim malzemeyi ocağın üstüne koydum ve kıvamını ayarlamak için tavuk suyu ilave ettim bir taşım kaynattım
- tuzunu karabiberini kontrol ettim
- az süzme yoğurdu hafif çırptım
- süzme yoğurt koyarak servis ettim

12 Eylül 2009 Cumartesi

asma yaprağında sardalya.....

sardalya ankara da kolay bulunabilen bir balık değil.....
20 ye yakın asma yaprağı kullandım
evde kiraz domates olmadığı için normal domates kullandım
kiraz domates yakışıyor
yanında ev yapımı çavdar ekmeği vardı
ve
zeytinyağlı fasulye
ve
domatesli pilav
malzemeler
- 1 kg sardalya
- asma yaprağı
- 1 adet büyük domates
- 20 adet zeytin
- 2 adet taze soğan
- 1 yemek kaşığı kapari
- sızma zeytinyağı
- tuz
- karabiber
- limon kabuğu rendesi
- tereyağı
hazırlanması
- sardalyaları temizledim kılçıklarını çıkardım yaprak gibi açtım(hamside olduğu gibi)
- asma yapraklarını tuzu gitsin diye iyice yıkadım
- domatesin kabuklarını soydum küp küp doğradım
- zeytinlerin çekirdeklerini çıkardım küçük parçalara böldüm
- taze soğanları ince doğradım
domates - zeytin - taze soğan ve kapariyi bir kasede karıştırdım
- asma yapraklarını fırın tepsisine hiç boşluk kalmayacak şekilde dizdim
- üstlerine biraz sızma zeytinyağı gezdirdim
- sardalyaları derili kısımları üst tarafta kalacak şekilde asma yapraklarının üstüne dizdim
- zeytinli karışımı balıkların yanlarında kalan boşluklara ve sardalyaların üstüne gelecek şekilde serpiştirdim
- tuz - karabiber serptim
- limon kabuğu rendeledim
- az tereyağını parça parça balıkların üstüne koydum
- 250 derece önceden iyice ısıtılmış fırında 6-7 dakika pişirdim

10 Eylül 2009 Perşembe

brokoli çorbası......


bu aralar evde devamlı çorba var.....
brokolileri
az pişiriyorum çok pişirince rengi sararıyor
koyuluğunu ayarlamak açısından
ilk aşamada suyu çok fazla koymuyorum
eğer koyu olursa sonradan biraz sıcak su ilave ediyorum
eğer istiyorsanız krema ekleyebilirsiniz
krema ekledikten sonra kaynatmamak lazım
zencefili tarifteki ölçüden biraz daha fazla kullandım
malzemeler
- 400 gr brokoli
- 2 adet pırasa
- 1 adet orta büyüklükte soğan
- 1 dal biberiye
- 3 dal reyhan
- 1 tatlı kaşığı rendelenmiş taze zencefil
- 1/2 limon kabuğu rendesi
- tuz - karabiber
- zeytinyağı
hazırlanması
- pırasaları halka halka doğradım
- soğanı yemeklik doğradım
- bir tencereye zeytinyağı - pırasa - soğan - biberiye - reyhan - zencefil - limon kabuğu rendesini koydum
bir yemek kaşığı su ilave ettim karıştırarak çok az çevirdim
- suyunu tuz- karabiber ekledim
- su kaynayınca brokolileri ilave ettim az pişirdim
- pişince içindeki biberiye ve reyhanın çöplerini saplarını dışarı aldım
- el blenderinden geçirdim
- sıcak servis ettim

5 Eylül 2009 Cumartesi

sarı mercimek çorbası.....


uzun bir tatildi :)
kullandığım biber salçası biraz acıydı
ve
varsa hakiki tavuk suyu kullanmanızı tavsiye ederim
KANTİN
malzemeler
- 500 gr sarı mercimek
- 1 adet kereviz
- 1 tatlı kaşığı biber salçası
- 2 adet defne yaprağı
- 2 adet orta büyüklükte soğan
- 1 yemek kaşığı bulgur
- zeytinyağı
- su (tavuk suyu varsa süper olur)
- 2 adet sivri biber
- nane
- sızma zeytinyağı
hazırlanması
- soğanları yemeklik doğradım
- mercimekleri yıkadım
- kerevizi küçük küpler halinde kestim
- tencereye zeytinyağını ve doğranmış soğanları koydum soğanlar yumuşayıncaya kadar soteledim
- içine kerevizleri ve biber salçasını ekledim çevirmeye devam ettim
- mercimekleride ekledim iki dakika daha çevirdim
- üstüne suyunu ekledim
- defne yapraklarını ilave ettim orta ateşte pişmeye bıraktım
- mercimekler tam pişmeden bulguru ve tuzunu ilave ettim
- mercimekler helmelenene kadar pişirmeye devam ettim
- servis etmeden önce ince doğradığım sivri biberleri az zeytinyağında çevirdim servis sırasında çorbaya ilave ettim(biberlerin diriliğini kaybetmesini istemediğim için)
- ayrıca
- üstüne bol kuru nane onun üstüne çiğ sızmayağ gezdirerek servis ettim

6 Ağustos 2009 Perşembe

ızgara sebze salatası....


bu sıcakta ızgara ile kim uğraşacak diyorsanız
pişirme kağıdı ile kapladığınız fırın tepsiside aynı işi görüyor
evde kiraz domates olmadığı için büyük bir tane domates kullandım
tarif home tv den orijinalinde halka halka dilimlenip ızgarada pişirilmiş soğanda vardı
malzemeler
- 2 adet orta büyüklükte patlıcan
- 2 adet orta büyüklükte kabak
- 2 adet kırmızı biber
- 1 adet büyük domates
- 1/2 demet nane yaprağı
- 100 gr tuzsuz beyaz peynir
- tuz - taze çekilmiş karabiber
sosu için malzeme
- 3 yemek kaşığı sızma yağ
- 1 yemek kaşığı üzüm sirkesi
- 1 çay kaşığı kuru kekik
hazırlanması
- patlıcanları yarım cm kalınlığında dilimledim - içine bir parça tuz attığım suda beklettim
- kabakları yarım cm kalınlığında dilimledim
- patlıcanları kuruladım bir kaseye kabaklarla beraber koydum
- kasedeki patlıcan ve kabakların üstüne 2 yemek kaşığı sızma yağ gezdirdim
- ızgarada kabak ve patlıcanları kızarttım bir kenara koydum
- biberleri közledim kabuklarını soydum uzun uzun dilimledim
- domatesin kabuğunu soydum küp küp doğradım
- nanenin yaprak kısımlarını ayırdım - yıkadım
- salata kasesine küp küp doğradığım patlıcanları - jülyen doğradığım kabakları - közlenmiş biberleri - domates ve nane yapraklarını koydum
- tuz - karabiber serptim tüm malzemeyi karıştırdım
- sos malzemesini karıştırdım kasedeki sebzelerin üstüne gezdirerek döktüm
- en üste peynirleri parça parça koydum servis ettim

3 Ağustos 2009 Pazartesi

fırında sakızlı sütlaç......


kantin den
malzemeler
- 1 kg süt
- 2 yemek kaşığı silme pirinç
- 2 büyük parça sakız
- 150 gr toz şeker
- 40 gr buğday nişastası
- 10 gr tereyağı
- toz şeker
hazırlanması
- pirinçleri yumuşayıncaya kadar pişirdim(iyice pişecek ama dağılmayacak)
- sütten bir miktar aldım nişastayı erittim
- kalan süte havanda dövdüğüm sakızı ilave ettim ocağa koydum
- sakız eriyene kadar karıştırdım
- süt kaynayınca pirinçleri ilave ettim tekrar kaynayıncaya kadar karıştırdım
- şekeri ilave ettim süt tekrar kaynayıncaya kadar karıştırdım
- tereyağını ilave ettim
- nişastalı sütü süzgeçten geçirdim ilave ettim
- karıştıra karıştıra kaynayıp kıvam alıncaya kadar pişirdim
- fırın kaplarına paylaştırdım
- soğumaya bıraktım
- iyice soğumuş sütlaçları fırın tepsisine yerleştirdim
- tepsiyi fırın kaplarının yarısına gelecek şekilde soğuk su ve buz ile doldurdum
- fırının sadece üst kısmını en yüksek derecede ısıttım
- sütlaçların üstüne toz şeker serptim
- içinde sütlaç kapları olan tepsiyi fırının en üst kısmına yerleştirdim
- şeker eriyip karamelize oluncaya kadar pişirdim
- kaymaklı dondurma ile servis ettim

28 Temmuz 2009 Salı

kıymalı krep....

İtalik
yemek fotoğrafı çekmek bazı zamanlar bayağı zorluyor
ne yapsam olmadı:)
kullandığım tava 18 cm çapında
bu ölçü hamurdan 8 adet krep çıkıyor
KANTİN
krep hamuru malzemesi
- 200 gr un
- 50 gr yulaf ezmesi
- 125 ml süt
- 100 ml krema
- 2 adet yumurta
- 1 fiske tuz
- 1/4 çay kaşığı kabartma tozu
- 1 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi
iç malzemesi
- 300 gr dana kıyma
- 1 adet büyük soğan
- 1/2 demet maydanoz
- 1 yemek kaşığı taze fesleğen(ince doğranmış)
- 2 adet taze soğan
- 1 adet limonun kabuğu rendesi
- 1 avuç ceviz içi
- 3 adet közlenmiş kırmızı biber
- kimyon
- tuz
- karabiber
- zeytin yağı
- 100 gr eski kaşar(rendelenmiş)
hazırlanması
- cam kasede krep hamuru malzemesini biraraya getirdim çırptım
- üstünü kapattım yarım saat beklettim
- küçük bir teflon tavayı kızdırdım az zeytinyağı koydum
- kepçeyle hamurdan tavaya döktüm
üstü hafif kurulaşıp göz göz olunca ters çevirdim altıda pişince kağıdın üstüne aldım
- soğanları yemeklik doğradım az zeytinyağında biraz çevirdim
- kıymayı ekledim
- suyunu çekene kadar pişirdim ocaktan aldım
- kıyma ılınınca
- tuz - karabiber - kimyon - fesleğen - ince dilimlenmiş maydanoz-limon kabuğu rendesi - dövülmüş ceviz - taze soğanları ilave ettim karıştırdım
- közlenmiş kırmızı biberleri şeritler halinde doğradım
- fırın kabını yağladım
- kreplerin içine önce kıymalı harçtan üstünede kırmızı biberlerden koydum rulo haline getirdim
- fırın kabına ek yeri aşağıda kalacak şekilde sıkışık sıkışık dizdim
- bir parmak yüksekliğinde oluncaya kadar kreplerin üstüne gezdirerek su ilave ettim(tavuk suyu varsa süper olur)
- rendelenmiş eski kaşarı üstlerine serpiştirdim
- 175 derece ısıtılmış fırında 25 dakika pişirdim (üstü kızarmış olacak)
- üstüne taze çekilmiş karabiber gezdirip servis ettim

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...