14 Kasım 2013 Perşembe

kış çorbası......


malzemeler
- 2 adet orta büyüklükte patates
- 1 adet orta büyüklükte kereviz
- 1 adet orta büyüklükte soğan
- 1 adet orta büyüklükte havuç
- 1 diş sarımsak
- 1 avuç arpa şehriye
- 1 adet yeşil biber
- 2 kase beyaz lahana
- 1 avuç dolusu maydanoz
- 1 tatlı kaşığı rendelenmiş taze zencefil
- yarım tatlı kaşığı zerdeçal
- yarım tatlı kaşığı toz kişniş
- yarım tatlı kaşığı toz kimyon
- bir tutam curry
- tuz
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 1 lt. sıcak su
hazırlanması
- patateslerin kabuklarını soydum - rendeledim
- soğanı rendeledim
- havucu küp küp doğradım
- kerevizin kabuğunu soydum küp küp doğradım
- lahanayı çok ince doğradım
- tencereye zeytinyağı - tereyağı ve rendelediğim soğanı koydum orta ateşte 3 dakika kavurdum
- baharatları tencereye ilave ettim - karıştırdım
- kereviz ve havuçları ekledim karıştırdım - 5 dakika soğanla birlikte piştiler
- patates -  lahana - rendelenmiş zencefil ve ezilmiş sarımsağı ilave ettim karıştırdım - 3 dakika daha pişirdim
- sıcak suyu ilave ettim - orta ateşte 30 dakika pişirdim (gerekirse bu aşamada bir miktar daha su ilave edebilirsiniz)
- arpa şehriyeyi ilave ettim 5 dakika daha pişirdim - ocağın altını kapattım
- ince doğradığım maydanoz ve biberi ilave ettim karıştırdım - servis ettim

4 yorum:

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ elllerıne sağlık canım...sıfa olsun...sevgıler

berrin dedi ki...

pınar
teşekkürler yorum için

Adsız dedi ki...

Ben corbayi hemen yaptim.Tarifi kendime gore degistirdim o anda evde olan sebzelri kullandim. Beyaz lahana,kereviz sapi,bir kabak,sogan sarmisak bir yemek kasigi zyagi,biber,zencefil,kimyon tuz karabiber.Blendirden kabaca gecirdim.Can yer diye dusundugum icin kirmizi pul biber karamalize edicektim yapmadim. Servis yaparken ustune bolca kiyilmis maydonoz koydum. Can iki tabak icti. Bizede birer tabak kaldi. Yeni corba tarifleri bekliyorum Berrincim.
Gulcin

berrin dedi ki...

gülçin cim
afiyet olsun:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...